Miło mi poinformować, że prężnie działająca w internecie firma MobileTry poprosiła mnie o gościnny wpis na jej stronie. Z przyjemnością podjąłem się tego wyzwania, ponieważ tematy związane ze stosowaniem prawa w internecie są mi szczególnie bliskie. A wpis miał dotyczyć zasad organizowania konkursów na Facebooku i konstruowania regulaminów do takich konkursów.
Wierzcie mi, że znaczna część konkursów organizowanych na Facebooku jest niezgodna z prawem i zasadami tego serwisu. A co ciekawe – negatywne konsekwencje z tego powodu może ponieść nie tylko organizator, ale także uczestnik takiego konkursu. Ku przestrodze, zachęcam więc wszystkich do lektury.
„Zorganizowanie konkursu na Facebooku to świetna szansa na promocję swojej firmy i fanpage’a. Zanim jednak zdecydujesz się na taki krok, warto zapoznać się z podstawowymi zasadami dotyczącymi konstruowania regulaminu takiego konkursu. Nie chcesz przecież, aby Twój konkurs był niezgodny z zasadami Facebooka, a tym bardziej niezgodny z prawem. Gdyby tak było, naraziłbyś się na poważne konsekwencje, z których usunięcie fanpage’a byłoby i tak najmniej dotkliwą karą. Na co więc należy zwrócić uwagę, pisząc regulamin na Facebooku?
Nie traktuj regulaminu jako przykrego obowiązku. Jeśli tak ma być, to lepiej oddaj go do wykonania specjaliście, który zrobi to szybko i sprawnie za Ciebie. Jeśli natomiast naprawdę chcesz przygotować regulamin do konkursu na Facebooku sam, to zrób wszystko, aby to była w pełni profesjonalna wizytówka twojego konkursu. Zastanów się spokojnie, jakie są istotne elementy konkursu, a następnie przekuj je w odpowiednią formę.”
Cały mój tekst możecie przeczytać tutaj: jak napisać regulamin do konkursu na Facebooku?
ciekawy tekst